-
Onafhankelijke Cliënt-
ondersteuning (OCO) -
Specialistische Jeugdhulp
-
School en Werk
-
Diagnostiek
-
Trainingen voor cliënten
-
Centrum Seksualiteit MEE Noord (CSM)
-
Privacy en klachten
-
Disclaimer
Privacy en klachten
Je hebt een beroep gedaan op MEE Friesland bijvoorbeeld voor onafhankelijke cliëntondersteuning of voor een andere vraag. Onze medewerkers zijn deskundig en staan je naar beste vermogen bij.
Privacy
Hulp vragen kan gevoelig liggen. We beschouwen jouw hulpvraag als een persoonlijke aangelegenheid. Wij gaan te allen tijde zorgvuldige met vragen en persoonlijke gegevens om. Dit doen wij op basis van ons privacybeleid conform de AVG. We houden een dossier bij van jouw vragen en het proces van het antwoord daarop. De medewerker met wie je samenwerkt, behandelt dit dossier. Het dossier is ook inzichtelijk voor zijn/haar collega’s die op dezelfde afdeling werken. Bij vakantie of andere afwezigheid kan een vakcollega dan toch met de vraag verder.
We praten nooit met anderen of geven anderen gegevens door als je daarvoor geen toestemming hebt gegeven. Wij overleggen wel met hulpverleners die met ons samenwerken bij de ondersteuning van jouw hulpvraag. Onze medewerker overlegt daarover en vraagt toestemming daarvoor. Dossiers zijn veilig, digitaal opgeborgen en beveiligd met wachtwoorden. Al onze medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht.
Jouw dossier kun je altijd inzien of controleren. Je kunt dit opvragen. Wij bewaren dossiers tot vijftien jaar na afsluiting van het laatste contact.
Vragen en klachten
Soms kan de ondersteuning niet naar wens gaan. We vragen je om daar in eerste instantie met de medewerker zelf over te praten. Een persoonlijk gesprek kan opluchten en leiden tot een oplossing.
Het kan ook zijn dat je het moeilijk vindt om je onvrede te bespreken. Of je bent wel een gesprek aangegaan, maar je bent nog steeds niet tevreden. In dat geval kun je contact opnemen met de leidinggevende van de betreffende medewerker. Je kunt een brief sturen met daarin de aard van de klacht aan:
MEE Friesland
Sixmastraat 66A
8932 PA Leeuwarden
of via info@meefriesland.nl, ter attentie van de leidinggevende van de medewerker.
Nadat je brief is ontvangen, wordt er zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 4 weken) contact met je opgenomen.
Je brengt de medewerker niet in de problemen, maar helpt hem/haar en ons de kwaliteit van ons werk te verbeteren.
Vertrouwenspersoon
Als ook dit niet leidt tot een goede oplossing, dan kun je je wenden tot de vertrouwenspersoon cliënten.
Wat kan de vertrouwenspersoon voor jou doen?
De vertrouwenspersoon kan je op verschillende manieren ondersteunen, namelijk door:
- samen met jou in gesprek te gaan met de MEE medewerker en/of de leidinggevende;
- je te helpen bij het indienen van een klacht over MEE Friesland;
- je op weg te helpen naar ondersteuning die nodig is in jouw situatie;
Jouw vragen, problemen en/of opmerkingen worden vertrouwelijk behandeld.
Hoe kom je in contact met de vertrouwenspersoon?
De vertrouwenspersoon cliënten voor MEE Friesland is Marieke Stok. Zij is niet in dienst bij MEE Friesland. Je kun haar op de volgende manieren bereiken:
Telefoon: 06 - 51 52 19 07 (Als je een bericht achterlaat, dan word je teruggebeld.)
Post: MEE Friesland, Marieke Stok, Vertrouwenspersoon cliënten, Postbus 1346, 9701 BH Groningen
E-mail: vertrouwenspersoonclienten@meenoord.nl
Formele klacht indienen
Wil je (na dit gesprek) een formele klacht* indienen? Dan kun je de InterProvinciale Klachtencommissie (IPKC) inschakelen. De IPKC is een onafhankelijke klachtencommissie die werkt in opdracht van zorgaanbieders in Noord-Nederland.
Je kunt de Interprovinciale Klachtencommissie op drie manieren bereiken:
- via een brief aan het volgende adres: IPKC, Postbus 30014, 9400 RA Assen
- via het invullen van het contactformulier op de site: www.ipkc.nl
- via het inspreken van de voicemail onder nummer 06 – 30 34 69 98
* Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van vastgestelde termijnen bewaard.